Dag 6. Palm Springs, Joshua Tree, Parker Arizona

30 juli 2010 - Parker, Arizona, Verenigde Staten

Na alle drukte van New York (13.000 taxi's), Los Angeles en Beverly Hills zijn we dan nu toch echt toegekomen aan onze rust! Vanmorgen lekker rustig aan gedaan, tegen 8 uur ontbeten in ons hotel in Palm Springs (wat een schattig plaatsje zeg). We konden kiezen tussen een Belgische wafel of een omelet. Wij fanatieke ei - eters, kozen natuurlijk voor een omelet. De aardige mevrouw achter het gasstel vraagt of er ook nog iets door de omelet moet. Ik liever niks, maar Jan Peter wel. ' I would like to have champions (kampioenen) (i.p.v. mushrooms) on my omelet'! hahah... ik dacht dat ik niet meer bij kwam. De vrouw achter het gasstel bleef wonderbaarlijk rustig. Na dit heerlijke ontbijt, want daar kijk ik vanaf 2 uur 's nachts al naar uit omdat ik nog niet echt gewend ben het tijdsverschil, zijn we vertrokken richting het National Park Joshua Tree. De weg er naar toe wordt steeds ruiger en dunner bevolkt. Na anderhalf uur rijden komen we aan bij het NP Joshua Tree. Het is niet te beschrijven hoe ongelooflijk uitgestrekt dit gebied is. Overal waar je kijkt zie je ongerepte natuur. Enorme rotsen, verschillende soorten cactussen en andere soorten bomen. We hebben zoveel mogelijk gefilmd en foto's gemaakt om je een beetje een idee te geven van hoe het is. De weg door Joshua Tree duurde ongeveer 2 uur. Hierna moesten we nog 2 uur rijden naar het volgende dorp waar we nu overnachten. De overnachting in een Best Western Hotel was ons prima bevallen en niet te duur, dus hadden we gezocht of er in het plaatje Parker ook een Best Western Hotel was. En we hadden geluk. Vanmorgen in Palm Springs al gevraagd of ze konden bellen voor ons voor een reservering dus toen we hier aankwamen hoefden we alleen maar in te checken. Mijn dag kon niet meer stuk want wat was het geval toen we bij het hotel aan kwamen rijden..... Naast het hotel een Burger King! Op dit moment ben ik enorm blij met alle fast food restaurants want dat is het enige wat me echt goed smaakt! haha...

Het is hier nu half 7, nog even relaxen en dan de oogjes weer toe! Morgen willen we hier de buurt een beetje verkennen en daarna zullen we onze reis vervolgen naar de Grand Canyon!