Dag 17. Fresno - Yosemite N.P. - Oakdale

10 augustus 2010 - Oakdale, California, Verenigde Staten

Hallo allemaal.

Vanmorgen zijn we vertrokken naar het laatste nationale park namelijk Yosemite. We zijn vertrokken tegen 10:00, we waren  tegen 11:30 in het park en om 13:00 in Yosemite Villige. Het laatste stuk door het park was het namelijk heel erg druk. Daar hadden we ook wel een beetje opgerekend omdat dit een zeer geliefd park is onder de Amerikanen en natuurlijk de toeristen (zoals wij). We hebben eerst even de auto geparkeerd want in bepaalde gebieden mag je niet komen met de auto. maar toen we die enorme wachtrijen zagen bij de propvolle bussen hebben we besloten om maar lekker de auto te pakken en net doen als of je gek bent. Dat lukt ons natuurlijk altijd al goed dus waarom vandaag niet. We hebben de auto geparkeerd op gereserveerde plekken voor hotel gasten en zijn vervolgens naar de Upper Yosemite en de Lower Yosemite waterval gelopen. Dit park is echt super mooi alleen hadden we moeten overnachten in het park,  jammer dat hier de overnachtingen in hotels e.d. zo duur zijn dat dit bijna onbetaalbaar is. En op de camping ja daar hebben we nu de spullen ook niet voor bij ons. Tegen 17:00 zijn we weg gereden omdat we nog ongeveer 2 uur moesten rijden tot de bewoonde wereld met gunstigere tarieven voor het overnachten. Ondertussen kwamen er nog een aantal Herten tegen. Tegen 19:15 hadden we een gelukkig een hotel gevonden, en hadden we zelfs nog de keuze voor een jacuzzi kamer (best lekker dachten we na zo'n dag.) Na wat te hebben gegeten zijn we naar onze kamer gegaan en hebben we lekker relaxt in onze jacuzzi.

Morgen gaan we onze reis verder voort zetten naar San Francisco..

Groetjes ons.