Dag 18,19,20. Oakdale - San Francisco

13 augustus 2010 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Na een heerlijk ontspannen avond met bubbels zijn we vanmorgen vertrokken naar San Francisco. We zijn eerst doorgereden naar nog een soort van Nationaal Park, Point Reyes. Om daar te komen hebben we de kustweg genomen, de 1. Deze weg staat bekend als de toeristische weg en die moet je gereden hebben. Het was inderdaad ook erg mooi, alleen van al dat geslinger ben je op een gegeven moment wel zat. Aangekomen bij het NP, blijkt dit niet heel bijzonder te zijn. En wat we wilden bekijken, de vuurtoren bleek gesloten.... het zit ons ook niet echt mee.... Goed, nog een aantal foto's gemaakt van de zee en de natuur en op zoek naar een hotel. Na een uur rijden vinden we een BW hotel, alleen blijkt dat deze alleen nog suites vrij heeft.... Goh wat vervelend! Blijkt dit nu helemaal niet zo heel duur te zijn! Ok, we gaan der voor! Het einde van de vakantie is bijna in zicht, laten we nog even gek doen! We kunnen het nu nog doen:D. Het blijkt een prachtige kamer, met mega bed, een open haard (jaja...) en een heuse wirlpool! Niet verkeer dacht ik zo! Oh ja zou het bijna vergeten, het ontbijt wordt op de kamer geserveerd!:P

Nu bleek dat ontbijt een beetje een flop maar goed het ging om het idee. 's Morgens heerlijk rustig aan gedaan. Daarna vertrokken naar ons laatste hotel in San Francisco. Hier willen we 3 dagen blijven om vervolgens zondag terug vliegen. We komen dan maandags aan....

Een hotel gevonden, dicht bij de luchthaven, dicht bij snelweg dus ideaal om alle kanten op te kant gaan. We kunnen hier 3 nachten blijven. Van ons mega bed, gaan we hier naar een bijna 1 persoonsbed..... Als ik me omdraai lig ik met m'n knieen bij m'n lieve man in de rug, maar het is wel heel knus.....

Gisteren hadden we al een beetje door SF gereden en zijn we naar Pier 33 geweest. Vanaf hier vertrekt de boot naar Alcatraz. Wat blijkt het geval...tot Jan Peters droevenis.... De eerst volgende boot die ook op het eiland gaat, gaat pas volgende week woensdag!!!! De rest was al uitverkocht.... Jan Peter kon wel huilen...Het enige wat kan is een rondvaart, om het eiland..mmmmmm niet echt wat we wilden.. we denken er nog even na....

Vanmorgen eerst eens even opgezocht wat we allemaal wilden bekijken.
Als eerste zijn we vertrokken richting de steile straten in San Francisco. Hier hebben we ook de steilste straat ter wereld bekeken. Lombard Street staat bekend als de meest bochtige straat ter wereld. Hoewel het stukje straat helemaal niet lang is, telt het maar liefst acht haarspeldbochten. Erg mooi aangelegd met bloemen en planten. Hierna zijn we weer richting de Pier gereden, ditmaal naar Pier 39. Dit is een echt trekpleister. Erg toeristisch, maar erg leuk. Het doet erg gezellig aan. Zijn ook naar Aquarium of the Bay geweest. We konden hier vandaag gratis naar binnen. Wat een gelukje! Als je daar binnen komt loop je in een koepel en ben je omringt door water en vissen. Leuk om even te zien, maar niet heel bijzonder...gelukkig was het gratis....:D Verder gelopen op de Fishermans Warf, leuke winkeltjes e.d bekeken. Natuurlijk zijn we nog even naar het Hardrock Cafe geweest... (speciaal voor Rik:D). Nadat we wat hadden gegeten daar zijn we terug gereden naar ons hotel, het was inmiddels half 8 dus we hadden weer een hele dag gehad. Morgen waarschijnlijk toch naar maar de boottocht OM Alcatraz en een bezoekje aan de Twin Peaks, het stukje hieronder vertelt waarom mijn man dit zo graag wil bekijken...hahah.. grapje he schat:D

Twin Peaks zijn twee bekende heuvels, die hoog oprijzen boven de stad. In het Spaans heten de Twin Peaks ‘El Pecho de la Chola’, ‘de Borsten van het Indianenmeisje’. Van op de met gras begroeide top van de berg, heb je één van de mooiste uitzichten van de stad. Om tot aan de top te geraken moet je de Twin Peaks Boulevard volgen. Te voet is dit een fikse wandeling. Na Mount Davidson zijn de Twin Peaks de hoogste punten van San Francisco. De North Peak is 276 meter hoog, de South Peak 277 meter.