Dag 1. Reis

25 juli 2010 - New York, New York, Verenigde Staten

Zondag 25 juli:

Om 11:00 waren we op schiphol, bij de incheckbalies was het vrij druk. We werden gelukkig snel geholpen zodat we de koffer konden inleveren en door de douane konden. Even wat gegeten en om 13:15 richting the gate. Om circa 14:15 vertrokken we richting New York. In het vliegtuig hadden we een rij van 2 achter in het vliegtuig, deze stoelen waren comfortabel en hadden genoeg been ruimte.

Na ongeveer 8 uur vliegen naderen wij New York JFK airport. Omdat er slecht weer was in NY moesten we even rond blijven vliegen, dit ten nadele van Melanie want die heeft het afvalzakje even gevuld met etenswaren. We zouden landen om 22:05 dit werd 23:00 (nl). Voordat we het vliegtuig uitgingen hebben we de klok 6 uur terug gezet en voet aan wal gezet op de Amerikaanse bodem om (17:00) 5pm . De paspoort controle verliep zeer vlot, vingerafdrukken maken en een irisscan. Nadat we de koffers hebben opgehaald hadden we een transfer naar ons hotel. Gezien de avondspits in en rond New York was dit een lange trip van ongeveer 1 uur. We kwamen dichter bij ons hotel en we zagen we dat we steeds dichter in het centrum arriveerde. Eenmaal aangekomen en ingecheckt zijn we direct naar de kamer gegaan. Netjes maar geen luxe (ook niet noodzakelijk want je slaapt er toch alleen maar). Ligging van dit hotel is tegen over Madison Square Garden en naast Macy’s een groot warenhuis van 11 verdiepingen en 500 meter vanaf Broadway. Even wat te eten en drinken opgehaald en op de kamer even bijkomen van de reis.