Dag 2. New York (1e Dag)

27 juli 2010 - New York, New York, Verenigde Staten

Maandag 26 juli:

De eerste dag in New York, vanmorgen werden we vroeg wakker tegen 7:00. Dit omdat we nog een beetje moeten wennen aan het tijdverschil. Het ontbijt hebben we genuttigd in het hotel. Nadat we onze buik gevuld hadden, hebben we een 2 dagen trip gekocht bij de “City Sights NY” (drop on/off). Dit is een tourbus die brengt je naar alle plekken in New York, we zijn opgestapt tegenover ons hotel en reden vanaf hier eerst richting Het Empire State Building, dit gebouw gaan we morgen bezichtigen. Na een aantal stops komen we aan bij het Financial District hier hebben we een bezoek gebracht aan Ground Zero. Hier vlak bij was een 911 “Memoral Centre”. Gezien de oppervlakte waar ze nu weer aan het bouwen zijn krijg je pas echt een indruk van hoe groot deze Twin Towers daadwerkelijk waren.  Onze bus tour hebben we vervolgd richting China town en Brooklyn Bridge.  Bij Rockerfeller Center hebben we de bus weer verlaten en zijn we wat gaan eten. Vlak bij Rockerfeller Center hebben we een bezoek gebracht aan de nieuws zender NBCS. Vanaf hier hebben we de uptown tourbus gepakt en die heeft ons langs het Central Park gebracht en langs een deel langs van de Hudson rivier. Aan het einde van deze tour zijn we uitgestapt op Time Square dit is op zich al een beleving om hier te staan en rond te kijken. (dit ken je alleen maar van T.V.)Samen op Time Square

Inmiddels was het al weer 18:00 en hebben we een hele dag gehad en begint de vermoeidheid toe te slaan. Na even wat boodschappen te hebben gedaan zijn we naar de hotel kamer gegaan. Even lekker relaxen. Het was een mooie super zonnige dag in New York. Het is nu 22:05 en ga slapen, Melanie ligt al onder de wol. Groetjes en tot Gauw !!

Jan Peter en Melanie.

1. Alja:
    27 juli 2010
    leuk om te lezen ,wat jullie allemaal doen ,een fijne tijd
  2. rik en yvonne:
    27 juli 2010
    leuk hoor om te lezen wat jullie allemaal zien en meemaken! we gaan het helemaal volgen! geniet er lekker van!! dikke kus van ons!!
  3. Ard:
    27 juli 2010
    Indrukwekkend om allemaal te zien he?
    Het is toch een hele andere wereld.

de boottrip naar Statue of Liberty kan ik ook aanbevelen. Kan JP mooie Skyline foto's maken ;)
  4. Marion:
    Hoi Hoi Hoi,

Al een zere nek van het naar boven kijken ha ha....

We blijven jullie volgen.

Groeten van ons allemaal
  5. Coen & Marieke:
    28 juli 2010
    Hey,

Wat super om jullie verhalen te lezen.
    Heel veel plezier nog en geniet ervan.

Liefs van ons
  6. Sophie:
    28 juli 2010
    Lieve schatten!

Heel veel plezier deze vakantie. Maak maar net zoveel foto's als op onze bruiloft, dan hebben we nog een beetje een indruk van hoe het geweest was!! :) Een hele dikke knuffel van ons allemaal,

Soof
  7. kees:
    29 juli 2010
    zo vanaf de foto"s zeer indrukwkkend, nog veel plezier.